ingen elit hoppe häst.. men...

 
 
Blev faktiskt väldigt glad idag.
Min mamma har en väninna på besök. En kvinna som hållt på med hästuppfödning och även arbetar med hästar
dagligen.
 
Utlåtande om Kossan:
Hon var grövre än jag trodde.
-Oj, är hon bara 3 år, såg ut att vara mycket äldre, då växer hon nog lite till.
 
Ja o faktiskt, blev riktigt glad för det.
Hellre en treåring med välbyggd, välutvecklad individ med koll på sin kropp, än en som fortfarande ser ut som en kalv på grönbete...
Då kossan är välbyggd, kommit långt i utvecklingen. Senaste tiden även fått koll på sin storlek. Och ja, hon kommer högst troligen växa lite till.
Jag tror inte hon blir någon elit hoppehäst. Det tror jag inte. Men hon är en extremt trevlig individ så jag tar henne som hon är. och ja, hoppa kan hon men som det ser ut nu, ska hon ju faktiskt bli min dressyrhäst.
 
Jag hoppas verkligen att jag får en chans att visa henne. Men svårt höggravid. Men men, än har inte tåget gått...
 
Det är ju så stor skillnad på henne nu och när hon var 1 och hade noll koll på sin kropp...