Elbefriade

Vad skulle jag göra utan min man?

 

När vi kommit ”hem” från gården så var det dags att fixa iordning lite mat, Anni satte igång tvättmaskinen. Och där gick strömmen. Allt dog.

Utan att skryta så har jag inte tummen mitt i handen direkt (utan den sitter antingen lite mer till höger eller lite mer till vänster, beroende på vilken hand man kollar på.. ) Så jag kollade först strömbrytarna inne, slog ner dem stod nu on.. (hmm säkert rätt) Ingen funktion, sen upp och kolla huvudströmbrytaren, testade nyckeln i alla skåp ett fungerade utan problem slog på strömmen (var av) .ner igen ingen funktion..

Suck.

Upp igen, prata med grannen som just kom hem , hans fungerade, han följde med ut. (haha det visade sig att jag slagit på hans strömbrytare..) och mitt skåp som var extremt svåröppnad var strömmen av i.) Ner igen ingen funktion.. (Va f*****n.) (Tydligen sitter tummen mer mot mitten av handen) eller?

Ringer min älskade man, som kan fixa allt över telefon. Svar får jag att slå upp strömbrytarna. Och vips fungerar allt igen.. vad skulle jag göra utan min man? (vara strömlös och känna mig allmänt dum när jag väl kommit på lösningen)

Nu löste det sig. (när barnen fortfarande sover)

Så kanske, kanske man kan få något gjort…

#1 - - Anni:

Varför tog du inte ett annat finger, det är ju jobbigt att använda tummen om den sitter mitt i handen.