Ur: Ett liv på nu ungefär 30 kvm

Igår, Idag eller vilken annan dag som helst.. Ibland undrar jag om den tekniska hissen går ända upp? Inte på mig, utan på Anni, i alla fall när det gäller det lite mer tekniska prylarna. Så som Telefon, dator etc. Men inte lätt när man högst troligen är född på medeltiden, eller innan hjulet blev ett hjul. (Men denna åsikt har vi tydligen delade meningar om, så som mycket annat här i världen) Men tillbaka till de tekniska bitarna så som telefonen. Först, Viber har man på internet, internet har vi i hela lägenheten (wifii) så = täckning i hela lägenheten. Nummer två ska man skicka sms sker detta på det vanliga nätverket, alltså inte internet. Och nej det hjälper inte att ställa sig vid dörren, öppna glasdörrarna och hålla telefonen i dörröppningen och tro att det blir bättre då. Efter en lite mer funderande, konstig blick från mig och frågan:

Jag: Tror du att det fungerar bättre?

Anni: …Kunde ha fungerat

Anni: På toaletten hade jag täckning nyss, då jag pratade med S.

Jag: Jo, men det var på Viber och Viber går på wifii….

Anni: Har vi det?

Jag: …. *suck* med massor av fräs…

(passade på att hjälpa henne med täckningen på telefonen)

 

 

Har du inte tid att vänta?:

Att Anni har blivit pensionär har inte undgått mig, helt plötsligt saknar dom tiden. Hade hon kunnat hade hon varit en av dom som står utanför Ica och hänger på låset en söndagsmorgon. Men i detta fall är det sängen det gäller, just nu sover hon på soffan. Där jag just ni i skrivandets stund också sitter. Men innan soffan bäddas är det just det, en soffa.  Så på kvällen (igår) Anni står stampandes vid sidan om soffan, men är än iklädd i sina normala kläder, och det är inte bäddat…

Anni:  Är du klar snart?

Jag: Va?

Anni: Jag vill gå och lägga mig…

Jag: Har du inte tid att vänta?

Innan hon blev pensionär var det då inga problem att vara pigg och vaken på kvällen.. Nu, ja helst så går hon gärna och lägger sig vid 7 tiden (om det hade varit möjligt)

 

Frukost:

Där satt vi och fantiserade om: berlinerkorv, rökt skinka och någon form av sirapslimpa. Varför inte hushållsost och gurka (svensk), nybakad fralla med räkost…  hönökaka, oboj…