Siroccos resa del 3

Efter en extremt regning natt då det rent av öst ner utanför så vaknar vi till ny morgon. Dock så pass mycket regn och tunga moln att inte ens solens strålar orkat igenom.

Under frukosten skämtar vi om att eftersom de regnat så har de ”sääkert ” släppt in de andra hästarna till Sirocco, *eftersom hästar här krymper? i regn så brukar man ta in dem i box eller i alla fall under tak. (de bara tittar på mig med stora ögon när jag undrar varför, och sedan berättar att i Sverige gick mina hästar ute i minusgrader så det frostas runt mularna på dem, o att de bara hade en lösdrift att gå in i (om de så önskade) och fri tillgång till hö.)

Som sagt, körde upp mot gården, *passade på att stanna och köpa med cornetto till alla. Väl uppe så rök det redan ur skorstenarna på husen. Regnet hade nu avtagit. Eftersom ingen människa är i sikte så går jag bort mot ”hagen” som Sirocco gick i för att kolla hur hon tagit natten. Och där möts jag av att ALLA 5 hästarna nu går under taket, åsnan går utanför. Och där sitter Toto och ena pojken.

Fick en härlig förklaring: Det regnar ju.. och så hade hästarna gnäggat på varandra så bäst att släppa in dem… Skönt att slippa ihopsläpp, och skönt att det gått så bra som det gått, då det inte blivit något slagande eller stegrande över huvetaget. Pojkarna hade nu lämnat Amarone och stod och fjäskade för Sirocco. (Speciellt Chianti) …

Sirocco själv har tagit allt med ro, transporten gått bra, natten gått bra, ihopsläpp (peppar peppar) gått bra. Så kan sammanfatta det som nöjd.

*nöjd fram till nästa vecka då den 4 åriga semestern är över och det är dags at börja arbeta…