Skönt några jobbar..

Då var det, det där med att vara positiv.

Solen skiner, himlen är blå och bara några ynka stackmoln… Räcker det nu med det positiva?

Dagen i sig, rent spontant har varit helt okej. Efter en ”onödigt” kall natt då jag, lilleman och Elly trängt in oss under två barnfiltar, en som täckte den övre delen av kroppen plus två barn., (med nöd och näppe) Och en som någorlunda täckte benen. Och på det ett överkast. Oj så skönt. Skönare kändes det när man kommit upp på morgonen och fått bekräftat att Anni haft det så varmt att hon till och med sparkat av sig sitt täcke.  (Nej jag är inte bitter…) Kan det verkligen skilja så mycket som hundratals mil mellan våra sovrum när de ligger vägg i vägg? För jag har då tyck att jag det varit minusgrader.. Eller är det en bekräftelse på att jag är en kylig person?

Som sagt, vaknar upp till en helt blå himmel, endast några ynka stackmoln längsmed horisonten.

Frukost – upp mot gården (blir en stressig dag detta?) – sen väl uppe sätta sig i solen och njuta.. usch så stressigt livet är… - det tar vi en kaffe på.. (en kaffe består av en lite espresso med rätt mycket socker i)

Men idag är en sådan där dag man inte njuter fullt ut.. En sådan där dag man bara inte känner för det.. Trots att man vet att de i Sverige har både yllestrumpor och vantar på (här borde man vara skadeglad, men eftersom det beräknas vara bra väder minst en vecka till så sparar jag den biten till imorgon)

Underdagen har inte allt för många knop gjorts, det enda nya är väl att jag har kört Lamborghini idag… årsmodell och sort håller vi helt enkelt osagt.. Men vi kan lägga till att det var rätt bra med hästkrafter i den..

Senast jag körde någon liknande sort, var den mycket modernare, ganska mycket dator i de och med gripfunktion och joystick, många blinkande knappar. Denna, ja lite mer ren kraft, spakar lite här o var. Eftersom jag är född sådär lagom till datavärldens intågande så var denna nog  lite svårare, men jag kom in i det. Som man säger, gäller ju bara att hitta knapparna… Men har man en gång väl kört in sig på något så sitter det i ryggmärgen.

Bara att tuta o köra…

 

Skönt några jobbar: