Siroccos resa del 1

Siroccos resa:
 
Sirocco, vår c.ponny från sverige har påbörjat sin resa.
Jag hade innan vetat att resan skulle gå av stapel v.44 men att vecka 44 skulle komma tidigare än kalendern visade, visste jag inte. Men i torsdags (v43) vid middag fick jag reda på att transporten nu kunde gå.
Det enda problemet var att transporten skulle lämna Malmö på fredagen. *hmm.. good luck?
 
Efter massor med samtal, fick vi tag på en kille som skulle ha med sin häst på samma transport. (från Kalmar). Nice, då kanske man skulle lösa det. Sirocco kunde åka tillsammans med dennes häst till mötesplatsen.
 
 
Nu till nästa problem. Ingen viste något om något..
Tillslut blev det att man ringde om vart annat, transportören-ponnyägaren-hingstägaren-ägaren av transportföretaget. Etc etc om vartannat till varandra.
Efter att klockan tickade, morgon blev middag-middag blev kväll o snart var vi inne på natten… Allt slutade med att vi fick stalla upp hästarna inne i Kalmar och en ny transportör från Malmö fick hämta upp dem, mitt i natten för att transportera dem ner till Malmö. För att sedan lasta om och ner mot Italien och Bologna.
 
Tackar för underbara människor som ställer upp i tid och otid.
Tack underbara som körde Sirocco mitt i natten, ner till Kalmar. Att det finns sådana människor är sällsynta.
Men vi uppskatta er och värderar er extremt högt.
Tack transportör som löste nattens transport ner till Malmö.

 
Transporten anlände Bologna under kvällen/natten mot tisdagen *nu v.44
Sirocco står nu i Bologna, där en Svenska hjälper mig och tar hand om henne tills nästa transport som ska gå ner till Calabrien. *de går ju inte var dag direkt..
Sirocco hade tagit transporten bra och gick redan under tisdagen ute i en hage. (skönt med en ponny som inte bryr sig så otroligt mycket) eller är så egenkär att hon nöjer sig med att endast se andra hästar.